Ennio Del Corso

President

Francesco Del Corso

Chief Executive Officer

Emanuele D’Arrigo

Marketing Director

Silvia Dell’Unto

Financial and Administrative Management

Massimiliano Gabbiani

Legal Manager

Tommaso Santoni

Purchasing Manager

Samuele Volpi

Graphic Designer Manager

Marina Balandina

Export Manager Assistant

Thomas Bellini

Production Manager

Federico Colombini

Warehouse Manager

Cinzia Biasi

Finished Product Quality Manager

Gabriella Rosi

Quality Manager of the half-finished product

Andrea Magagnini

Logistics Manager

Our

HISTORY

Fisiocosmetica was born from the idea of ​​three Pisan hairdressers who share the same desire: the care of the scalp and hair! Hair is for them the expression of the person, the element that enhances the face and harmonizes the features. The scalp is the ground, to be taken care of and to water to then reach the single result: gorgeous hair.

So in 1979 was born Fisiocosmetica. Within a few months, with the help of biologists, dermatologists and cosmetologists, Fisiolinea was formulated and created. This is the synthesis of their choices: to draw heavily from the Tuscan territory and from nature in general:

The Tuscan hills are rich in vines, olive trees and many other natural elements such as Essential Oils.

To these elements, from the need to best formulate a cosmetic the search and the solution  for quality water: Acqua di Uliveto. This water, which flows naturally in Vicopisano, where a headquarters is located, has been known since ancient times for its rich in minerals and natural virtues composition and immediately becomes the basis of each formulation.

Fisiocosmetica entered the market with an absolute quality range line and soon what was a line of products for the few, conquered the market and more and more hairdressers and beauticians attest and praise its quality and results.

Actually, famous companies make brochures in which they ask their customers why they use Fisiolinea to the detriment of their lines … At that time, the world of cosmetics was managed through trade associations that served as school, comparison and stimulus with various competitions: ANAM and UNFAS above all.

It is from them that sales began to spread. First in Tuscany, Emilia, Lombardy and then in many other regions.

But the most important moment of Fisiocosmetica, which is the beginning of increasingly important sales of Fisiolinea, is the Cosmoprof in Bologna in 1996.

Here with a small stand, but with a lot of hopes and a lot of quality, Fisiocosmetica is chosen among many competing companies for the beginning of a collaboration around the world and in particular in the Asian market, by Joico. Today Fisiocosmetica is present in 21 countries around the world with multi-year and exclusive international collaborations. In addition to its own brand, our company also produces private labels, satisfying any type of request from its customers.

Fisiocosmetica nasce dall’idea di tre acconciatori pisani che hanno in comune lo stesso desiderio: curare cute e capelli! I capelli sono per loro l’espressione della persona, l’elemento che valorizza il viso ed armonizza il volto. La cute è il terreno, da accudire ed annaffiare per poi avere un unico risultato: capelli splendidi.

Nel 1970 nasce così Fisiocosmetica. Di lì a pochi mesi, con l’aiuto di biologi, dermatologi e cosmetologi, viene formulata e realizzata, Fisiolinea. Questa è la sintesi delle loro scelte: attingere a piene mani dal territorio toscano e dalla natura in generale:

Le colline toscane sono ricche di viti, ulivi e tanti altri elementi naturali come gli Oli Essenziali.
A questi elementi, per la necessità di formulare al meglio un cosmetico, la ricerca e la soluzione di avere un’acqua di qualità: l’Acqua di Uliveto. Quest’acqua, che sgorga in maniera naturale a Vicopisano, dove ha una sede l’azienda, è conosciuta fin dall’antichità per la propria composizione ricca di minerali e virtù naturali e diventa subito base di ogni formulazione.

Fisiocosmetica si affaccia sul mercato con una assoluta gamma di qualità e ben presto quella che era una linea di prodotti per pochi, conquista il mercato e sempre più acconciatori ed estetiste ne attestano e ne lodano la qualità ed i risultati.

Addirittura, blasonate aziende fanno opuscoli nei quali chiedono ai propri clienti il perché usino Fisiolinea a discapito delle loro linee… In quel periodo il mondo della cosmesi era gestito attraverso associazioni di categoria che facevano da scuola, da confronto e da stimolo con varie gare: ANAM ed UNFAS su tutte.
E’ da loro che iniziano a propagarsi le vendite. Prima in Toscana, In Emilia, Lombardia e poi in tante altre regioni.

Ma il momento più importante della Fisiocosmetica, che fa da inizio a vendite sempre più importanti di Fisiolinea, è il Cosmoprof di Bologna del 1996.
Qui con un piccolo stand, ma con tante speranze e tanta qualità, la Fisiocosmetica viene scelta tra tante aziende concorrenti per l’inizio di una collaborazione in tutto il mondo ed in particolare nel mercato Asiatico, dalla Joico. Ad oggi Fisiocosmetica è presente in 21 paesi nel mondo con collaborazioni pluriennali ed esclusive internazionali. Oltre al proprio brand, la nostra azienda produce anche private label assecondando qualsiasi tipo di richiesta da parte dei suoi clienti.

Le nostre

COLLABORAZIONI

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